10:47 04.01.2022
План заходів, спрямованих на запобігання булінгу
ЗАТВЕРДЖУЮ
---------------------------------------
Директор закладу Марія СТРЕХАЛЮК
ПЛАН ЗАХОДІВ,
СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)
У ЗАБОЛОТЦІВСЬКОМУ ОПОРНОМУ ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ
НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1. |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу |
||
1.1 |
Вивчення нових нормативно-законодавчих документів щодо протидії булінгу (цькуванню), ознайомлення з провідними практиками щодо протидії булінгу |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Адміністрація школи, педагогічні працівники |
1.2 |
Розгляд на засіданні методичного об’єднання класних керівників питання «Про роботу педагогічного колективу щодо запобігання насильства та булінгу серед школярів» |
Жовтень |
Голова ШМО класних керівників. |
1.3 |
Оновлення «Правил поведінки для здобувачів освіти». Ознайомлення з ними учнів школи |
Вересень |
Заступник директора з виховної роботи |
1.4 |
Оновлення розділу «Протидія булінгу» на офіційному сайті закладу освіти |
Вересень |
Заступник директора з виховної роботи |
1.5 |
Оновлення тематичних матеріалів на шкільному інформаційному стенді «#СтопБулінг» |
Вересень |
Практичний психолог |
1.6 |
Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) |
Вересень |
Заступник директора з виховної роботи |
1.7 |
Ознайомлення учасників освітнього процесу, представників батьківської громадськості з алгоритмами дій у разі виявлення випадку булінгу (цькування), розміщення відповідних документів на офіційному сайті школи |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Директор школи |
1.8 |
Участь педагогічних працівників школи в практичних семінарах, вебінарах, майстер-класах, тренінгах з питань протидії булінгу та кібербулінгу . |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Педагогічні працівники |
2. |
Діагностичні заходи |
||
2.1 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах |
Вересень |
Практичний психолог |
2.2 |
Діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах: -спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -психологічні діагностики мікроклімату, рівня згуртованості класних колективів та емоційних станів здобувачів освіти; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених учнів у колективах; -визначення рівня тривожності та депресії учнів. |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Практичний психолог, класні керівники 1-11 класів |
2.3 |
Проведення тренінгів «Стоп булінг!», «Я проти булінгу!», «Як не стати жертвою булера» |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Практичний психолог класні керівники 1-11-х класів |
2.4 |
Проведення профілактично-просвітницької, корекційно-розвивальної роботи з учасниками освітнього процесу |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Практичний психолог , класні керівники 1-11 класів |
3 |
Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти |
||
3.1 |
Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом |
Вересень |
Директор школи |
3.2 |
Проведення навчального семінару для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування |
Жовтень |
Практичний психолог |
3.3 |
Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти |
Січень |
Практичний психолог |
3.4 |
Співбесіда з класними керівниками щодо результатів діагностики класного колективу |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Практичний психолог |
3.5 |
Консультування класних керівників практичним психологом щодо проблемних ситуацій |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Практичний психолог |
4 |
Робота з учнями |
||
4.1. |
Проведення уроків, практичних занять, бесід, тренінгів з питань протидії булінгу та кібербулінгу за участі поліцнеського офіцера громади. |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Практичний психолог, класні керівники 1-11 класів |
4.2. |
Зустріч учнів з представниками органів юстиції. Лекції на тему «STOP булінг!» в рамках Всеукраїнського тижня права та Місячника правових знань |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Класні керівники 1-11 класів |
4.3. |
Тиждень толерантності |
Листопад |
Учнівське самоврядування, педагог- організатор |
4.4. |
Перегляд відеофільмів, соціальних відеороликів з питань булінгу в учнівському середовищі із подальшим аналізом проблемних ситуацій на годинах спілкування. |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Практичний психолог , класні керівники 1-11 класів |
4.5. |
Організація роботи консультативного пункту «Скринька довіри» |
Упродовж 2023/2024 навчального року |
Учнівське самоврядування, практичний психолог |
4.6. |
Конкурс малюнків та плакатів « Ми - проти насильства» |
Грудень |
Учнівське самоврядування, педагог-організатор |
4.7. |
Контроль стану профілактики й протидії випадкам булінгу (цькуванню) в учнівських колективах |
Грудень, червень |
Адміністрація школи |
5 |
Робота з батьками |
||
5.1 |
Проведення тематичних батьківських зборів: - «Протидія цькуванню в учнівському колективі»; - «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»; - «Як навчити дітей безпечній поведінці в соціальних мережах» |
Вересень |
класні керівники 1-11-х класів |
5.2 |
Проведення батьківського лекторію з питань протидії випадкам булінгу та кібербулінгу |
Жовтень |
Заступник директора з ВР , класні керівники 1-11-х класів |
5.3 |
Проведення консультацій щодо надання порад батькам з питань: - «Як зменшити ризик випадків булінгу та кібербулінгу серед підлітків»; - «Що робити, якщо Ваша дитина є булером? Поради спеціалістів»; - «Що треба знати про булінг батькам підлітків» |
Протягом 2023/2024 навчального року |
Практичний психолог , класні керівники 1-11-х класів |
5.4 |
Організація зустрічей батьків з представниками батьківської громадськості, які є фахівцями правоохоронних органів і структур |
Протягом навчального року |
Класні керівники 1-11-х класів |
5.5 |
Обговорення питання протидії булінгу (цькуванню) на загальношкільних батьківських зборах |
Грудень |
Адміністрація школи |
5.6 |
«Круглий стіл» для батьків на тему «Поговоримо про булінг та кіберулінг» |
Квітень |
Адміністрація школи., класні керівники 1-11-х класів |
6 |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти |
||
6.1 |
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності |
1раз на рік |
Адміністрація закладу, педагогічні працівники |
6.2 |
Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі |
Грудень |
Практичний психолог |
6.3 |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Грудень |
Класні керівники 1-11 класів |
6.4 |
Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів |
Лютий |
Практичний психолог |
6.5 |
Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти |
За потреби |
Заступник директора з ВР |
Додаток 1
до наказу №33-о
від 30.08.2021 р.
План
заходів щодо профілактики булінгу
у Заболотцівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів
2021/2022 навчальний рік
№ п/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія |
Термін виконання |
Відповідальні |
Діагностичний етап |
||||
1 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах тощо |
Вересень 2021 |
Практичний психолог |
|
2 |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособис-тісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Усі категорії учасників освітнього процесу |
Жовтень 2021-червень 2022 |
Класні керівники, Практичний психолог |
Інформаційно-профілактичні заходи |
||||
1 |
Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції |
Батьки здобувачів освіти |
Листопад 2021 |
Директор |
2 |
Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » |
МО класних керівників |
Грудень 2021 |
Заступник директора з ВР |
3 |
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» |
Педагогіч- ний колектив |
Січень-лютий 2022 |
Заступник директора з ВР |
4 |
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
1 – 11 |
Лютий-березень 2022 |
Практичний психолог |
5 |
Контроль стану попередження випадків булінгу |
Нарада при директору |
Березень 2022 |
Директор |
6 |
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Педагогіч-ний колектив |
Березень 2022 |
Практичний психолог |
7 |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню |
Педагогіч-ний колектив |
вересень 2021-червень 2022 |
Заступник директора з ВР |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
||||
1 |
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків |
1-4 |
Вересень 2021-червень 2022 |
Класоводи |
2 |
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять |
1-11 |
Вересень 2021-червень 2022 |
Класні керівники |
3 |
Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості з подальшим обговоренням |
5 – 11 |
Вересень 2021-червень 2022 |
Практичний психолог |
4 |
Робота Психологічної служби |
2-11 |
Вересень 2021- квітень 2022 року |
Психологічна служба |
5 |
Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії, громадянської освіти |
1-11 |
Вересень 2021- квітень 2022 року |
Класні керівники, учителі історії |
6 |
Проведення заходів в рамках заходів «16 днів проти насилля» |
1-11 |
Листопад-грудень 2021 |
Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог, педагог-організатор |
7 |
Проект «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібергбулінг» |
5-8 |
Березень- квітень 2022 |
Педагог-організатор, заступник директора з ВР |
8. |
Бесіди фахівців Служби у справах дітей та інспекторів сектору ювенальної превенції щодо профілактики правопорушень і булінгу в учнівському середовищі |
Учні 1-11 класів |
Вересень 2021- квітень 2022 року |
фахівці Служби у справах дітей та інспекторів сектору ювенальної превенції щодо профілактики правопорушень і булінгу в учнівському середовищі Золочівського району |
Соціально-психологічний супровід |
||||
1 |
Діагностика стану психологічного клімату класу, анкетування «Порушення прав неповнолітніх», соціометричні виміри |
1-11 |
Вересень 2021-червень 2022 |
Практичний психолог |
2 |
Спостереження під час освітнього процесу, позаурочний час |
1-11 |
Вересень 2021-червень 2022 |
Практичний психолог |
3 |
Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу |
1-11 батьки |
Вересень 2021-червень 2022 |
Практичний психолог |
4 |
Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу |
1-11 батьки |
Вересень2021-червень 2022 |
Практичний психолог, педагог-організатор |
Робота з батьками |
||||
1 |
Тематичні батьківські збори онлайн «Протидія цькуванню в учнівському колективі» |
1-11 |
Березень 2022 |
Класні керівники |
2 |
Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини (онлайн) |
1-11 |
Вересень 2021 -червень 2022 |
Практичний психолог, заступник директора з ВР |
3 |
Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» |
За запитом |
Вересень 2021 -червень 2022 |
Практичний психолог Вчителі інформатики |
4 |
Інформаційна робота через інтернет-сторінки на сайті Заболотцівського ЗЗСО І-ІІІст. щодо протидії булінгу |
Вересень 2021- червень 2022 |
Заступник директора з ВР |
Додаток 2 до наказу №33-о від 30.08.2021 р.
ПЛАН ЗАХОДІВ Заболотцівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів щодо забезпечення захисту дітей від будь – яких форм насильства
попередження пржорстокос учнів |